FrSky, jak ho neznáte II.

Komentářů: 0 Zobrazení: 15286

Důležitým okamžikem mé cesty za FrSky, na který jsem se tolik těšil, byla chvíle, kdy jsem mohl nahlédnout do zákulisí výroby. Jak jsem už předeslal v první části článku, výrobními a vývojovými prostory mne doprovázela obchodní manažerka, která mi nejen podrobně popisovala jednotlivé fáze výroby, ale současně zodpovídala veškeré mé další dotazy. Otázky čistě technického charakteru jsem pak mohl podrobně probrat s produktovou manažerkou (pracovník vývoje zodpovedný za projekt Horus). Nutno podotknout, že společnost obou dam, které skutečně ví, o čem mluví, byla velmi příjemná.





Technické zázemí a výroba

Prohlídku výrobních prostor jsme zahájili v kancelářích výzkumu a vývoje. Tato místa, jak jistě chápete, jsem však ze zdvořilosti nefotil. Mohu Vám ale potvrdit, že technické vybavení je skutečně na velmi vysoké úrovni. Pro zajímavost uvádím, že v době již několikrát zmíněné rekonstrukce, probíhá testování některých nových produktů v zatím nedokončeném, ale prázdném patře budovy, které vývojáři využívají k testovacím letům :)



Zaměstnanci oddělení vývoje provádějí testovací lety také v exteriéru za běžných povětrnostních podmínek

Z kanceláře výzkumu, zařízené opět ve stylu „open space“, jsme pokračovali do prostor výroby, kde mě má průvodkyně podrobně seznámila s jednotlivými procesy výroby, výrobní technologií a technikou. FrSky například disponuje CNC centrem, které využívá pro výrobu duralových háků na Taranis-E a mnoha jiných dílů. Vlastní také linku pro vylévaní forem a tím pádem si firma vyrábí vlastní plastové díly jako kryty rádií apod. Provoz této linky jsem ale osobně nenavštívil, neboť je situován v jiné části města a já upřednostnil „čistou výrobu“ umístěnou přímo v prostorách budovy technologického parku. Vzhledem k rekonstrukci se momentálně všechny výrobky kompletují v omezených prostorech. Po ukončení oprav však bude pro výrobu vyčleněno celé samostatné patro budovy.

 

Z výroby až k Vám

Výroba a kompletování všech produktů má svá přesná pravidla a postupy. Důvodem je nejen efektivita výroby, ale i opatření předcházející mechanickému i elektronickému poškození jednotlivých dílů. V této sekci je zaměstnána přibližně třetina všech zaměstnanců firmy. Jednotliví pracovníci se specializují na konkrétní činnost a každý výrobek tak projde rukama několika lidí. Na výrobu je nejsložitějším produktem samozřejmě rádio Horus.







Linky pro kompletaci rádií. Přijímače a jiné drobné produkty jsou skládány samostatně v odlehlé části haly. Na stole v popředí si můžete povšimnout několika kusů rádia Horus, které byly v době mé návštěvy ve fázi testování. 





Veškeré výrobní prostory jsou vybaveny moderní technologií a jsou udržovány z naprosté čistotě a pořádku. Znalcům FrSky zcela jistě neunikla skupina Taranisů Plus v popředí. 





Jeden z mnoha stojanů s připravenými základními deskami pro Taranis-E. Desky jsou už částečně zkompletovány, mají osazené displeje, rotační tlačítka, bluetooth moduly a tahové potenciometry. 


Důležitou součástí závěru výroby je konečné otestování produktu, které zajišťuje oddělení kontroly kvality. Pokud výrobek v testu uspěje, je zabalen a převezen do skladu.    

 

Cesta za FrSky stála za to

S ohledem na náročnou cestu, musím konstatovat, že svého rozhodnutí, vydat se za FrSky rozhodně nelituji. Naopak. Z profesního hlediska jsem považoval za důležité poznat chod společnosti a moderní trendy výroby RC produktů, které nabízím. Ještě důležitější se však nakonec ukázalo hledisko lidské. Lidé, s kterými jsem byl několik let v kontaktu, najednou získali svou tvář i hlas a naše komunikace tak nabyla úplně jiného rozměru. A to osobně považuji, v dnes tolik anonymním světě, za velké bohatství. Zcela samostatnou kapitolou pak bylo poznání Číny, která se mi ukázala jako svět neskutečných možností. Poznal jsem mnoho nového, ať už z hlediska čínské historie nebo tolik odlišného kulturního dědictví a tradic. Ale především jsem dostál své zvědavosti, prozkoumal vše do hloubky a setkal se s FrSky tváří v tvář.  



FrSky v kostce

  • FrSky je dynamická firma uplatňující vlastní inovační technologie v oblasti modelářství. Na světový trh dodává spolehlivé a cenově dostupné produkty. Investuje do výzkumu a vývoje a nadále se snaží rozšiřovat a vylepšovat své produkty.
  • Název společnosti FrSky vznikl sloučením dvou anglických slov Free a Sky a v překladu znamená volné nebe.
  • Společnost vznikla v lednu roku 2010. Zkušenosti vrcholného managementu a technických inženýrů v oblasti RC jsou však více než dvacetileté.
  • K zásadním momentům v historii FrSky patří vydání kompatibilních přijímačů FASST v roce 2010, uvedení D série modulů a přijímačů v roce 2010 nebo hub pro čidla v roce 2011 a 2012. Hned v následujícím roce představila firma Taranis X9D spolu s X sérií přijímačů. K rozšíření snímačů série X došlo v roce 2014 a s rokem 2015 je spojen Taranis-E i tolik očekávaný Horus X12S.
  • V současné době pracuje ve FrSky více než 100 zaměstnanců. Z organizačního hlediska je společnost rozdělena do několika specializovaných divizí: management, administrativa a personální oddělení, finanční oddělení, oddělení výzkumu a vývoje, obchodní oddělení, produktove oddělení, expedice, sklad, výroba a kontrola kvality, dílenské zázemí, atd.
  • K nejvíce prodávaným produktům v kategorii vysílačů patří Taranis X9DP. V kategorii přijímačů jde o přijímače D4R-II, X8R, X4RSB-CPPM a XSR a v kategorii senzorů si drží prvenství FLVSS a variometry.
  • Své výrobky vyváží FrSky do celého světa a během své existence se firma výrazně zapsala do povědomí širokého spektra modelářů.
  • Vývojem prošlo i logo společnosti. Pro některé z Vás bude srovnání pouze připomenutím, pro jiné novou doplňující informací. 





Co mě v Číně zaujalo?

  • Rozměry – v Číně je vše veliké a prostorné.
  • Historie – Wuxi je moderní město, ale jeho počátky přece jen sahají hluboko do historie. Připomínkou starých časů jsou dvě historická městská centra. Zmenšený model jednoho z nich, přikládám na fotografii.
  • Čistota – v dopravních prostředcích i na veřejných prostranstvích je až neuvěřitelný pořádek. Chodníky i krajnice silnic jsou vyčištěné a okrasná zeleň úhledně sestříhána.
  • Metro – vlaky metra jedou vysokou rychlostí a přitom vůbec necítíte žádné otřesy či zatáčky a jen stěží zaznamenáte zrychlení nebo zastavení. Nástupiště jsou zabezpečena proti pádu do kolejí a výstup a nástup se řídí přesnými pravidly, takže se nikdo na nikoho netlačí a pohodlně a velmi rychle nastoupíte nebo vystoupíte.
  • Lidé – Číňané jsou velice přívětiví, ohleduplní, disciplinovaní a skromní.
  • Jídlo – neuvěřitelně široký výběr a možnosti kombinací. Jídla jsou lehká, převážně upravovaná vařením. Oblast kolem Šanghaje se bohužel nespecializuje na pikantní a kořeněné pokrmy. Chutě jsou zde jemné a spíše nasládlé.
  • Teplá voda – téměř všude Vám nabízejí teplou vodu, a to samotnou nebo s citronem.
  • Yang mei (jau mei) – ovoce rostoucí na velkých stromech, tvarem a velikostí připomínající litchi. Plody však nemají skořápku, jsou červené, sladké a šťavnaté. Jedná se o sezónní ovoce rostoucí pouze v určitých klimatických podmínkách. Já měl to štěstí, že jsem byl ve správný čas na správném místě.




Divadlo města Wuxi



Prostranství před jedním z mnoha nákupních center. Jasné světlo vydává obrovská televize nad vchodem.



Pohled na vstup do nákupního s centra s televizí nad hlavním vchodem



Nedílnou součástí městských ulic je úhledně upravená zeleň



Brána do dvora s vládními budovami ve starém městě



Restaurace a čajovna v historické části Wuxi



Významným prvkem města Wuxi je voda a spletitá říční síť. Hlavní z těchto kanálů spojující města Peking a Hangzhou v historii sloužil jako důležitá přepravní tepna mezi jihem a severem Číny.


Historický model staré části města



Šťavnaté plody Yang mei (jau mei)



Metro je moderní, čisté a klimatizované. Nástupiště je po celé své délce zaskleno a vlak metra zastavuje přesně proti dveřím určeným k nastupování a vystupování.



Detail dveří nástupiště metra, šipky na zemi instruují o směru nástupu a výstupu.

In Same Category

Related by Tags